Vivir mi vida lalalala

4 mei 2014 - Huelva, Spanje

Lieve iedereen,

Mijn goede  voornemen om jullie een wekelijkse update te geven over het leven onder de Spaanse zon gaat me niet zo goed af. Ik ben veel te druk bezig met alles, het is hier veel te leuk en ook vooral veel te mooi weer om hele verhalen te gaan zitten schrijven. Ik ben ook gestopt met de dagen tellen dat ik hier al zit want het zijn er inmiddels: VEEL.  Maar goed, even denken.. waar was ik ook alweer gebleven??

Zaterdag 19 april kwam mijn lieve dispuutsgenootje Karien me opzoeken voor het weekend. Na een dramatisch begin (ze zat vast in Faro, want er waren geen buskaartjes meer) was het super gezellig om weer bij te kunnen kletsen! Alsof we elkaar de dag ervoor nog hadden gezien, in plaats van bijna drie maanden geleden. Ik was ook vooral erruuuuug blij met de paaseitjes die ze had meegenomen Jeeej pasen! Op zaterdagavond hebben we niet meer zo veel gedaan, omdat we allebei erg moe waren. Op zondag was het tijd voor een city tour! Die duurt hier nooit zo heel erg lang, omdat Huelva nou eenmaal niet zo groot is, maar we hebben toch weer alle mooie plekjes gezien. We hebben heerlijk koffie gedronken aan het water en ’s avonds bij 100 Montaditos gegeten (het mag niet ontbreken natuurlijk). Ook op maandag hebben we een standaard uitje gehad: churros con chocolate (pff ik kan het inmiddels niet meer eten zo vaak heb ik het gehad). Op dinsdag ochtend moest ze me helaas alweer verlaten. Het was kort, maar echt super gezellig. Kar, bedankt voor alle leuke gesprekken, knuffels, PAASEITJES en het chille ontspannende weekend <3.

De rest van de week was ik een beetje ziekjes, dus heb ik het rustig aan gedaan. Op woensdag avond kwam mijn Duitse vriendinnetje Laura terug nadat ze bijna twee weken in Duitsland was geweest, dus besloten we met een aantal haar welkom thuis te heten (ze heeft nog vier huisgenoten, dus dit ‘aantal’ werd al snel een groot aantal). Dit resulteerde in ons allemaal verstoppen in haar kamer en net doen alsof er niemand thuis was, waardoor ze zich helemaal de tering schrok toen ze nietsvermoedend haar kamer in kwam lopen en er ineens tien mensen ‘SURPRISEEEEEE’ riepen. Voor het resultaat moet je even op mijn facebook kijken, het is allemaal gefilmd namelijk. Later die avond ben ik nog even snel langs het feestje van ESN gelopen (het was naast mijn huis). Het thema was koningsdag, dus ik kon het natuurlijk niet maken om niet even langs te gaan. Heel grappig, alle buitenlanders snapte het idee van deze dag niet helemaal en bleven me maar feliciteren met ‘koningsdag’.. ehm ja bedankt jongens. Nadat ik heb uitgelegd dat het eigenlijk gewoon een goed excuus is om met zijn allen ordinair te gaan zuipen op straat werd iedereen enthousiast en geloof ik dat ik volgend jaar mijn buitenlandse vrienden mee moet nemen naar Amsterdam, haha!

Vrijdag 25 april had ik een uitje van een van mijn vakken.. naar PORTUGAL! Met een prive bus, mijn over enthousiaste docent en een groep vol Spaanse leerlingen hebben we de hele Algarve gezien in één dag. Het was extreem vermoeiend, maar ontzettend leuk. En wat is Portugal mooi! Wauw, echt Spanje is helemaal niks vergeleken hierbij. Ik heb de mooiste stranden gezien, het waren net paradijsjes. Ik zal zodra ik zin heb even foto’s online zetten. Ik heb mezelf absoluut voorgenomen om nog een keer terug te gaan naar Portugal, en dan zeker naar Portimao en Lagos, want wat waren dat mooie plaatsen zeg! Ik schreef vorige keer dat ik Faro al zo mooi vond en ik begin langzaam toch een beetje fan te worden van Portugal. De mensend daar zijn ook echt heel vriendelijk, het is er goedkoop en dus ook nog eens super mooi. Hmm misschien toch maar eens Portugees gaan leren??

Ik ben sinds donderdag al vrij en het is hier ontzettend mooi weer, dus daar ben ik heerlijk van aan het genieten. Ik ben deze week al twee keer naar het strand geweest en ik begin inmiddels een aardig kleurtje te krijgen. De mensen die mij goed kennen weten dat ik een hekel heb aan bruin worden, ik vind het echt verschrikkelijk lelijk (ja bij iedereen, dus sorry als ik nu mensen beledig) dus als ik bruin geworden ben, weet je dat er écht heel veel zon moet zijn geweest haha.

Verder moet er natuurlijk ook gestudeerd worden, wat ik dan ook braaf doe (meestal dan). Een aantal vakken zijn al afgelopen, wat dus betekent dat mijn tentamens er aan zitten te komen. AAAAH help!! Aanstaande vrijdag heb ik een presentatie (als ik die voldoende haal, heb ik dat vak gehaald) en over anderhalve week al mijn eerste tentamen. Ik begin de studiedruk inmiddels redelijk te voelen, maar hoop (en denk) dat het allemaal wel goed gaat komen. Ik vind het merendeel van mijn vakken super leuk, dus is het ook niet erg om er wat energie in te stoppen. Het feit dat mijn tentamens er aan komen betekent ook dat het einde van mijn avontuur al in zicht is. Ik ben namelijk ondertussen ook alweer dingen aan het regelen voor mijn studie in Nederland en gezellig aan het mailen met mijn studieadviseur. Ik moet er om eerlijk te zijn echt nog niet aan denken om al naar huis te gaan!! Wat ga ik hier alles missen zeg De taal, het weer, mijn nieuwe vrienden, alle leuke dingen die ik mee maak, het strand op 15 minuten met de bus, het goedkope leven, de relaxte houding van de mensen, de muziek. OH GOD DE MUZIEK. Ik luister tegenwoordig alleen nog maar Spaanse muziek (echt veeeel beter dan die Nederlandse troep) en ik word daar zooo gelukkig van.. Pff ik word al depressief als ik denk aan naar Nederland gaan..

Gelukkig staan er eerst nog heeeeel veel leuke dingen op de planning! Over twee weken zit ik namelijk met mijn beste vriendinnetje in Lissabon, de week erna ga ik op een roadtrip naar  Granada, Marbella en Ronda en de week daarna MAROKKO!! Vooral die laatste heb ik echt zin in, heb al van meerdere mensen gehoord dat het echt super leuk en mooi is, dus ik ben onwijs benieuwd. Ik zal proberen om na Lissabon meteen een verhaal te schrijven en binnenkort even foto’s te plaatsen!

Heeeel veel liefs en kusjes

Oja p.s.   hoe het met mijn Spaans gaat? Ach ja wat zal ik zeggen.. Mijn voornemen om vloeiend Spaans te spreken als ik terug kom, ga ik helaas niet helemaal waarmaken. Het verstaan hier is ook af en toe nog een probleempje, maar over het algemeen kan ik zeggen dat het best wel prima gaat. Ik heb inmiddels al drie keer een presentatie moeten geven, wat ook wel prima ging, en kan gezellig babbelen met leraren, obers, huisgenoten en andere random mensen én lekker mee zingen met mijn favoriete Spaanse nummers.  Als ik terug ben in Nederland zal ik nog even flink door oefenen en vooral nog heel heel heel vaak op vakantie gaan naar Spanje (maaaammmm??:D) Doeei xxxx

1. Lies:
    4 mei 2014
    Hou griet, leuk weer een verhaal.
    Maarre.... Ziekjes geweest? Heb ik iets gemist?
    Het is nog steeds leuk en gezellig daar he? Kan me helemaal voorstellen dat je het ontzettend zal gaan missen.
    We gaan nog wel eens naar huelva op vakantie, deal?
    Ik wens je veel succes met leren, doe je best, haal je punten, dan is het allemaal zeer geslaagd geweest.
    Nog maar ff genieten van het mooie weer, je komende uitstapjes etc,
    Nog niet maar denken dat je weer terug moet naar Nederland. Duurt nog een aantal weken.
    Maar ook Nederland heeft zijn charmes, je moet ze alleen wel willen zien.
    Je zult hier ook wel weer wennen hoor.
    Geniet ze en tot mails. Skype, bels en nog niet tot ziens.
    XXX
    Mama
  2. Norma:
    5 mei 2014
    Hey schat, leuk dat je het nog steeds naar je zin hebt daaro. Ojeetje beetje spaanse griep gehad ;) ..hihi. bijna je tentamens spanned hoor maar daar kom je wel doorheen. Zover als je nu gekomen bent redt je dat ook wel. Toi toi.. fijn vooruitzicht dat je nog hebt met alle uitjes, super leuk hoor. Kwa weer mis je niks aan nederland. Dus denk daar nog maar niet aan hihi. Heel veel plezier en succes, met wat er komen gaat nog. Veel liefs van ons xxxx