Dag 38: Zomerdrukte

7 maart 2014 - Huelva, Spanje

Lieve allemaal,

Aangezien ik een druk weekend voor de boeg heb en na het weekend waarschijnlijk meer dan genoeg heb om te vertellen, komt bij deze mijn verhaaltje van de afgelopen week! - pas op, het wordt een lang verhaal -

Op maandag ben ik samen met Lara en haar huisgenootje Sandra uit Oostenrijk naar Mazagon gegaan om te gaan paardrijden. Alleen onze busrit erheen was al hilarisch. Er zat (’s middags om 3 uur) een dronken vrouw in de bus, die het mega interessant vond dat we niet uit Spanje kwamen en maar tegen ons aan bleef praten. Hadden wij weer! Echt hoor, als ik samen met Lara ben komen we de raarste types tegen, alsof we ze aantrekken! Gelukkig vertelde de chauffeur ons dat de bus naast ons zonder tussenstops naar Mazagon zou gaan, dus zijn we snel deze bus ingevlucht. Heerlijk in een luxe touringcar mochten we genieten van de saaie omgeving die Huelva te bieden heeft, tijdens de twintig minuten durende rit. Aangekomen in Mazagon, zaten we in the middle of nowhere. Of nee, dat is niet waar..we zaten in het stadscentrum (denk ik), maar het was er mega rustig en verlaten. En klein! Mini Nieuwkoop, het bestaat!! Maar goed, we moesten bij de bushalte wachten totdat iemand van het paardrijden ons op zou komen halen, dit had Lara allemaal geregeld in het weekend. En inderdaad, na een tijdje stopte er een auto met twee mannen erin, waar Lara er eentje van kende. Nou daar gingen we dan. Tijdens de autorit werd er geen woord gezegd...ongemakkeluuuuuk. Ook tijdens het klaarmaken van de paarden stonden wij drietjes er een beetje verloren bij. We kregen alledrie een paard toegewezen (ik was de enige zonder ervaring) en moesten om te wennen maar wat rondjes lopen in zo’n bak met zand. Ik kreeg een wit paard, waar ik de naam alweer van vergeten ben, maar ’t was in ieder geval heel lief! Beetje vies wel, maar ik besloot mezelf daar maar even overheen te zetten. Na tien minuutjes sloot nog een Spaans meisje zich bij ons aan en gingen we samen met twee begeleiders (de mannen uit de auto) en onze paardjes richting het natuurgebied Doñana en het strand.  Echt, ik zweer het: ik had het beste paard ever: namelijk een automatisch paard. Een automatisch paard? Ja! Ik hoefde werkelijk niks te doen, mijn paard deed alles uit zichzelf. We moesten de hele tijd in een rij blijven lopen en iedere keer als het paard voor mij stopte, stopte mijn paard ook automatisch. Echt! En ging de groep weer lopen, ging mijn paard ook vanzelf lopen. Hoe perfect! Ik heb dus twee uur lang heerlijk zitten chillen. En wauw, wat was het prachtig! We zijn door super mooie bossen gereden en zijn op punten gestopt waar we de mooiste uitzichten hadden op de zee. Echt wauw, wauw, wauw!! Helemaal stijf van twee uur op dat megapaard (ik was overigens de enige die daar last van had) werden we weer terug gebracht naar de bushalte. Helaas, daar hadden we net onze bus gemist. Omdat we geen zin hadden om een uur te gaan wachten (het was 7 uur ’s avonds en werd toch behoorlijk koud) besloten we om in het -enige- cafeetje te gaan zitten wachten om lekkere warme chocomel te drinken. Deze warme chocomel bestond uit een beker warme melk en een zakje cacao, haha. Dat betekende dus dat ik de hele tafel vol heb gegooid met cacaopoeder.. sommige mensen leren het nooit haha. We voelden ons trouwens niet echt op ons gemak in dit oude, beetje donkere en viezige cafeetje. We waren de enige vrouwelijke gasten en werden LETTERLIJK van top tot teen bekeken. Weeeeird. Allemaal van die oude mannen die gewoon schaamteloos naar ons keken, mega vies en ongemakkelijk haha. Om een lang verhaal kort te maken zijn we uiteindelijk veilig aangekomen in Huelva, waar we de avond (zoals elke maandagavond) hebben afgesloten in Montaditos (de bar van de goedkope broodjes).

Ik kan me werkelijk niet eens meer herinneren wat ik afgelopen dinsdag heb gedaan, maar het zal vast niet heel interessant zijn geweest. Ik maak hier zo veel mee dat ik al snel dingen door elkaar ga halen of gewoon vergeet.. en nee, komt écht niet door de tinto de verano. Woensdag middag zijn Lara en ik na college churros con chocolate gaan eten. Jammie! Echt een must-do in Spanje. We hebben heerlijk buiten op een terrasje op Plaza de las Monjas zitten genieten van ons heerlijke leven hier. ’s Avonds kwamen Lara en nog twee meisjes van mijn Spaanse klas: Laura (Duitsland) en Marjeta (Slovenië) naar mijn flat waar we de hele avond gezellig hebben zitten kletsen en wijntjes hebben gedronken als voorbereiding op la fiesta. Het was echt super gezellig! Ook het feest van de ESN was zoals altijd weer heel leuk en is zoals altijd weer heel laat geworden.

Beste dag van de week: donderdag! Waarom? Omdat het EINDELIJK mooi weer was. En wauw, niet zo een beetje ook. Het was gewoon heet in de zon. Echt heerlijk!! Donderdagen zijn altijd een beetje moeilijk, omdat ik ’s ochtends een extreem saai college heb wat echt niet fijn is als je de avond ervoor die hard bent uitgegaan. Maar dit prachtige weer maakte alles goed vandaag. Toen ook ons middagcollege van 15:30 niet door bleek te gaan werd deze dag nog beter dan dat ie al was. Hier ben ik voor gekomen! Zon! In ons hempje hebben Lara en ik patatjes gehaald bij een schattig mini barretje op Plaza de la Merced (waar onze uni zit) en hebben we heerlijk zitten genieten in het zonnetje. This is life people, this is the good life. ’s Middags heb ik samen met Javier en twee meisjes uit Tsjechie koffie gedronken en verder heb ik  de hele dag blij rondgelopen en aan het eind van de middag gewoon doelloos door de straten van mijn mooie stadje gelopen. Ik kan zo gelukkig worden van dit soort heerlijke dagen!

Ook vandaag was het opnieuw prachtig weer. Ik moest voor wat regelzaken naar de andere campus van de Universiteit en ben daarna meteen doorgelopen naar de Primark om nog wat dingen te kopen (zoals een rugzak en een badlaken etc). Hierdoor heb ik niet al te veel meegekregen van het mooie weer, maar gelukkig heb ik nog genoeg dagen om hier van te genieten. Aan het eind van de middag besloten Lara en ik om weer churros te gaan eten (oei, werkt verslavend dit) en om 19:30 had ik college. Ja je leest het goed, half FACKING acht. Op mn vrijdagavond..wat een tijden.. Er kwamen maar vijf mensen opdagen (goh vreemd he), dus besloot de docente gelukkig om om 20:15 al te stoppen. Lucky us! Vanavond wilde ik eigenlijk uitgaan, maar ik ben echt te moe. Ik ben de hele week zo druk bezig geweest met van alles en niks eigenlijk dat ik geen moment stil heb gezeten en nu uitgeteld op bed lig. Zo meteen ga ik lekker slapen, want veel tijd om uit te rusten heb ik voorlopig niet. Even een overzicht van de activiteiten komende weken:

Morgen: Naar het strand!!
Zondag: Carnaval in Cadiz
(Volgende week: twee keer tapas eten met Lara om toch eindelijk alle goede tapasbarretjes te leren kennen)
17-20 maart: Familie op bezoek
22 maart: Naar Cadiz en Gibraltar (met de ESN)
28 maart – 4 april: Inge op bezoek
4-5-6 april: Albufeira (dit is nog niet zeker, maar het plan is er!)
12-19 april: Vakantie! En Semana Santa
19-22 april: Karien op bezoek
30 april – 4 mei: Auto huren en naar: Malaga, Cordoba (en Granada)

En in mei wil ik graag met de ESN trip mee naar Lissabon. Wauw, drukte!!! Ik heb er in ieder geval heel veel zin in allemaal en houd jullie op de hoogte!

Mijn conclusie van afgelopen week is in ieder geval dat alles leuk is als het mooi weer is. Twee uur voor je uitstaren op een plein? Geen probleem als het zonnetje schijnt. Alles gaat een stuk langzamer en het leven is hier ook gewoon heel anders dan in Nederland, maar ik vind het werkelijk geweldig hier! Dus of ik Nederland al mis? HOW ABOUT NO?!

Liefs van mij

1. Lies:
    8 maart 2014
    Lieve schat, wat een zwaar en druk leven heb je.
    Wat klinkt het allemaal ontzettend gezellig.
    Je hebt je plekkie aardig gevonden daar.
    Gelukkig maar.
    Hier is het ook mooi weer, de zon schijnt en het belooft qua temperatuur een lekker weekend te worden. Vast niet zo warm als bij jou maar voor Nederlandse begrippen is het hier best te doen.
    Geniet van je weekend.
    Ik ben al aan het aftellen!
    Doei.
    Mama x
  2. Norma:
    8 maart 2014
    Lieverd, ik sluit me helemaal bij mams aan hihi. Wat heb jij toch een goed leven daaro. ;) . Ook wij zijn aan het aftellen hoor. En zo te zien beloofd het weer ook zijn best te doen voor ons hahaha. Maar we gaan wel die lekker churros eten he ;) zien je heel snel lieverd geniet maar lekker je lekkere weekend. Tot gauw xxxx van ons
  3. Henna en richard:
    8 maart 2014
    Ben benieuwd wanneer je spaanse termen, in je verslag gaat schrijven.
    Wat is fucking in het Spaans, en how about live.? Haha
    Heerlijk om te lezen wat een zonnig en vrolijke tijd je hebt
  4. Fem:
    12 maart 2014
    Hoi Shir, wat een heerlijk verhaal weer, fijn dat het daar allemaal zo goed gaat.
    Het weer is inderdaad heerlijk hier en heb daar het afgelopen weekend ook heerlijk van genoten , maar nu snotterde de snotter en giga hoofdpijn, paracetamol en zwetend in bed, met nog steeds mooi weer buiten, dus balen, het goede nieuws vandaag is dat Lies druk bezig is om op 18 juni samen met mij naar Huelva te komen, en daar heb ik heel veel zin in, zeker na al jouw verhalen over tappas en churros con chocolata (wat dat dan ook mag zijn ??) lijkt me heerlijk, lekker vooruit zicht , ook al duurt dat nog wel even .
    xxx
  5. Mia:
    15 maart 2014
    Shirley wat maak je leuke dingen mee en zo anders dan hier in Nederland he? Leuk verhaal van het paardrijden, trouwens je schrijft helemaal leuk en onderhoudend. We blijven je volgen hoor. En na volgende week hoor ik de verhalen nog wel van je moeder. Groetjes Mia
  6. Marliese:
    16 maart 2014
    Haha Shir, dat jij ooit nog op een paard zou zitten! Wel fijn dat je een automatisch paard had en lekker hebt kunnen genieten :)
    En wat veel leuke plannen heb je, goed om te horen dat je het naar je zin hebt en dat je je niet verveelt! Liefs